fredag 8. februar 2008

sumomomomomomomonouchi.

Tone kom på en appetittvekker til Tokyo noen dager og jeg fikk prøvd meg som guide. På bildet over fikk jeg prøve meg som sjefsassistent. Vi reiste til gamlebyen, til tempel og til slutt til historisk museum. Det var iskaldt, og mesteparten av tiden vår ble brukt på å teste ut rullestolvennligheten. Det ble mye heis, og når heisen ikke funka var det nok av konduktører klare til å bære.
Siden vi er inne på sumo så kan jeg nevne at overskriften er en Japansk setning og betyr ikke sumo men at en type sur plumme og søt plumme er begge i plummefamilien. Allikevel tok Ingrid og jeg turen, og fikk sett mange feite folk løfte bena høyt før de daska kroppen ned til frykt for motstanderen og glede for oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sjef! sumbryting ser konge ut!

Anonym sa...

Hei du! Gøy å lese om deg. Her er det pause fra oppgaveskriving. Skulle egentlig rekki og skrivi mye i dag, men det var bedre å være ute i det supre været. Gleder meg til vinterferie i neste uke. Janne, Annki og jeg skal til oslo. Vi får treffi Ingunn S, et halvt år siden sist. Blir bra! kos deg videre