tirsdag 19. februar 2008

Smelte hjerter i kalde Nord

Åpningssermonien til snøfestivalen i Sapporo, var mer en presentasjon av tørre og kjedelige folk. Heldigvis hadde Miss World tatt turen, og friska opp i rød drakt. Derfor vinket jeg henne ut fra garderobe-området og fikk tatt et bilde. Hun har nok tatt mange bilder og hadde et litt stivt poseringssmil. Så jeg prøvde meg på et selv.

Der var mange imponerende snøstatuer, og derfor blir dagens tippekonkurranse å gjette hvor mange lastebillass med (5 tonn) snø som måtte til for å lage denne mammutskulpturen.
Det var iskaldt noe som gjorde at snøforholda var fantastiske. En halvmeter med så lett pudder man kan tenke seg, er visst vanlige forhold der.


Apropos Viking, vi besøkte "Ghengis Khan" et bryggeri der vi hadde "Lamb Viking". Jeg spiste så mye at jeg ikke trengte å spise på et døgn etterpå.
Men det neste døgnet besøkte vi sjokoladefabrikk. Med skrift "Since 1993" på døra gikk vi inn i en skikkelig Willy Wonka fabrikk. Masse leker, men dessverre ingen "ompa lompa"-dverger. Heldigvis er ikke Japanere så høye de heller, så følelsen var den samme.
Visste du at Napoleon sa at hadde han sjokolade trengte han ikke annen mat. Dessuten er det ikke sjokolade som fører til overvekt, men derimot mangel på fysisk aktivitet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, status å ha bilde av seg selv om Miss World :) Tenker Ingrid blir misunnelig nå ja?

Anonym sa...

Sjokolade er godt, og playstation er trening det ble den satt i sjakk..