torsdag 18. oktober 2007

Jakten på lakris

Til helga skal jeg overnatte hos en japansk familie, og tenkte å ta med noe Norskt. Jeg har bitt meg merke i at de ikke har lakris i butikkene her, og blitt fortalt at man bare får kjøpt lakris på apotek. Så jeg tok med meg min Japanske tolk og fant ut at de hadde "likorisu", på flaske. Det skulle hjelpe mot forkjølelse. Avhengig som jeg er, måtte jeg kjøpe den, og lada opp til salsafest på byen med en drink som hadde et hint av lakris i seg.
Vi har hatt legetest på universitetet, der det meste blir testet av automater. Jeg ligger nå på høyden 179,3m. Tan-san på bilde scorer enda bedre.

Ellers har den siste uka blitt brukt på diverse handleturer. Motebildet her er litt annerledels her enn i Norge. Og det som virket alt for flashy og speisa ut for to måneder siden virker kult og hipt nå. (Bildet: Toppskiktet av etterlikningsklokker)

7 kommentarer:

Anonym sa...

hei hei Audun! Moro å ta en titt på bloggen din! Har lært mye nytt om Japan nå:) Ser ut som det står bra til med deg! Jeg traff faktisk Larsen plutselig på gata her om dagen. Bor i Trondheim nå vett du! Konge by. Du kommer vel tilbake hit?

Anonym sa...

Fra Ragnfrid:)

Audun sa...

Det er ikke tvil at jeg kommer tilbake til Trondheim. Fantastisk by! Håper du/dere blir minst to år til.

Anonym sa...

Selv om jeg visste det, så er det godt å høre my man!!

Håper lakrisen smakte bra, Audun-san?

Ingrid Garli Dragset sa...

Wee! Du har altså på papiret at du er høyere enn meg nå?!:)
Jeg merker at jeg gleder meg til å ta en titt på motebildet i Tokyo, har jo sett endel på film og tv, så dette må undersøkes! Forresten, prøv å blande lakrisvæsken du kjøpte deg, med melis/sukker, kanskje det kan bli godt?!..
Klæm

chimigamaya sa...

Hei Audun-san, Michi her.

Lakris er ikke så farlig, men japanere absolutt hater salmiakk! En pose Malaco Godt Blandet kan brukes som en slags Russian Roulette i Japan (jeg har gjort det, med stor sukses).

Audun sa...

Så gøy at du har sett bloggen min Michi-sensei! Jeg skal definnitivt prøve godt og blandet trikset etter nyttår.