torsdag 20. september 2007

Gjøre stas på de døde i Kyoto

Vi tok en helgetur til Kyoto, jeg og noen flere språkentusiaster. Vi fikk høre at det var en "festival" for de døde. Dermed tok vi turen litt opp i fjellsida i utkanten av byen og tente lys på gamle graver. Det var store mengder med asiatiske lamper og stilige hus. Nabolaget virka trivelig, og hvis det hadde plutselig dukket opp en billig kåk til salgs hadde jeg vært svak.

Men vi kom oss helskinna derifra og traska rundt i byen to dager. Som de fleste japanske byer har Kyoto en festning, templer og ohnsen. Ohnsen er varme bad, somregel fra naturlige kilder. Så vi koste oss med TV i badstua og så kjekke menn løpe 100m sprint. Etterpå stussa vi på om der i det hele tatt finnes mennesker som liker å bli massert av elektriske støt i de små bassenga de hadde. Det var bare ubehagelig, men interferrensmønstera til de elektriske signalene gjorde opplevelsen i det minste litt spennende.
Vi avslutta turen med en lunch i parken, mens vi så japanerene bedrive sin favoritt- sport: Baseball (hyakyuu).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som du har det bra der solen går opp! Konge at du har vært på Tokyo Game Show....høres sjef ut! Og jeg er enig med deg..."Domo arigato mr. Roboto" er en av verdens kuleste sanger! Peace out fra Larsen som savner reddøl-klanen i trønderheim

Audun sa...

Det er godt å høre at jeg er savna. Jeg savner reddøls-klanen jeg også!